Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Onze school
    • Ons team
    • Logo
    • Missie en visie
    • Daltononderwijs
  • Informatie
    • Schoolgids
    • Schooltijden
    • Vakantierooster
    • Van 2 tot 12 jaar
    • Vreedzame school
    • Leerlingenraad
    • Buiten leren
    • Protocollen en formulieren
    • Vervangingsbeleid
    • Gezonde school
  • Ouders
    • Ouderbetrokkenheid
    • Oudervereniging
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderportaal Social Schools
  • Contact
    • Rondleiding aanvragen

Het logo symboliseert de visie van de school. De boom staat voor het leren in een natuurlijke omgeving. De school is gesitueerd in het kleine dorp Loil; een groene en natuurlijke omgeving. Nadat er buitenwerkplekken zijn gerealiseerd is ook het schoolplein veranderd in een groene en natuurlijke speel- leeromgeving. Ook de in 2022 aangelegde moestuin draagt bij aan het spelenderwijs leren in een gezonde omgeving.

De vijf wortels van de boom staan symbool voor de vijf wortels van ons daltononderwijs; reflectie, samenwerken, effectiviteit, vrijheid in gebondenheid en zelfstandigheid. 

De acht takkenvan de boom symboliseren de acht jaren waarin een kind de basisschool doorloopt en zich ontwikkelt van kleuter tot puber.

De bladeren in de vorm van gekleurde ballen, symboliseren meerdere facetten. Allereerst verschillen ze van kleur en van grootte. Elk kind is anders en wordt geaccepteerd zoals hij of zij is. De regenboog onderschrijft dit laatste nogmaals en laat ook zien dat we samen één geheel vormen als school, ondanks de onderlinge verschillen.

De vorm van de ballen verwijst naar het spelenderwijs en bewegend leren. Kinderen zijn van nature volop in beweging, dit stimuleren we tijdens ons onderwijs.

Logo

Snel naar

Schoolgids

Vakantierooster

Ons team

Rondleiding aanvragen

Contact

Wehlseweg 48
6941 DM Loil

0316 - 22 38 75
jozef@liemersnovum.nl

None

Wij zijn onderdeel van LiemersNovum 

Home | Stichting Samenwerkingsbestuur LiemersNovum — Primair ...

 

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools